Här hittar du info och tips inför föräldraföreningens höstmarknad

Vår tarditionella höstmarknad är inte enbart av ekonomisk betydelse, den främsta funktionen är att det skapar samhörighet mellan föräldrarna och skolan vilket i förlängningen är gynnsamt för eleverna!

Höstmarknaden i Lagstads skola 7.10.2023

Vi i föräldraföreningens styrelse vill tacka klassombuden och alla klasser som koordinerat, bakat, burit, fixat, sålt, städat och bidragit till bra stämning på Lagstads skolas höstmarknad i lördags! Marknaden var välbesökt, vilket syns i resultatet som är ca 4500 €.

Vi har redan fått in del feedback på arrangemang som kunde förbättras och tar gärna emot fler synpunkter - skicka dem alltså till oss !

Höstmarknaden är ett sätt för föräldrar och barn att umgås och ha roligt medan vi samlar in pengar. Alla medel som kommer in går oavkortat till verksamhet för skolans elever, men tanken med de gemensamma evenemangen är också att vi ska få ett starkt nätverk mellan oss föräldrar.

År 2023 fördelade sig de olika uppgifterna på marknaden mellan klasserna så här: Höstmarknads flyer 2023

1-2 AB - Antikvariat
1-2C, 3-4C - Lyckohjul
3-4AB - Lösgodis & popcorn
5ABC - Blommor och ägg för lägerskola
6ABC - Café
7AB - Korv o Hotdog
7CD - Våfflor
7 EFKL,8KL- Ringlotteri
8ABD - Äventyrsbana
8EFMP,9MP, 7-9J - Bakverksförsäjning
9ABDE - Städning och roadcrew

Närmare info om klassens ansvarsområde fås av klassombuden.

Under tidigare läsår har föräldraföreningen understött med medel från höstmarknaden bl.a. med:

• Aktiviteter för gemenskap: den så kallade klasspengen (5€/elev) som klassombuden kan ansöka om via Föräldraföreningen för att göra något tillsammans med klassen och föräldrarna, t.ex. en picknick eller annan gemensam aktivitet
  • Studiebesök och utfärder för eleverna
  • Inköp av böcker till skolbiblioteket
  • Teaterbesök
  • Utrustning till Rastboden och skolans gym

Detaljerad information om hur marknaden arrangeras finns i marknadsmanualen.