Några punkter om hur det är att vara klassombud i Lagstads skola:

• Klassombud är länken mellan föräldraföreningen och föräldrarna i klassen
  • Klassombud skickar vidare den e-post/Info man får från föräldraföreningen till familjerna i klassen
  • Klassombud sköter om klassens kontaktuppgifter och uppdaterar den vid behov

Vid höstmarknaden och vårjippot:

• delar man upp ansvars turer åt alla familjer i klassen
  • tar ansvar om att allt blir i ordningställt på marknaden
  • samlar pengar av familjerna om det skall anskaffas något till marknaden, som t.ex vi godisförsäljningen. Lönar sig alltid att kolla upp bland föräldrarna om de har kontakter till att få saker till marknaden, som korv, godis....

Vid Hem och skola frukost delar man upp vem som tar vad med till frukosten. Exempelvis kan man skicka ut en lista som har färdigt uppdelat vem tar vad, istället för att fråga vem vill hämta vad.

Föräldraföreningen rekommenderar att ha en klass träff med barn, föräldrar och läraren en gång på hösten och en gång på våren åtminstone.

Man skall påpeka att vem som helst får ordna/hitta på något som hela klassen kan göra tillsammans!

För mera information om att vara klassombud se Hem och Skolans sidor.

Klassföräldraguiden