Lagstad skolas fritidsverksamhet för låg- och högklasserna 2023 - 2024

På din fritid har Du som elev möjlighet att delta i olika aktiviteter och mångsidig verksamhet som Föräldraföreningen arrangerar med sina samarbetspartners.

Om du har idear om klubbar, skicka gärna info till Lagstadff at gmail.com

Klubbar hösten 2023

Finskaklubb för klass  3-4

Start 2.10 måndagar kl. 13.30-14.30

På finska klubben skulle man på ett  skoj och enkelt sätt bekanta oss mera med det finska språket. Spela bredspel, leka, tala om vardagliga saker på finska osv.

Det är en klubb där alla kan delta, med låg tröskel och stärka sina kunskaper med att kunna kommunicera på finska.

Klubbledare Milja Bergström

Mera info om klubbar hittar du här:

Läxlabb (skolan)

ordnas för åk 1-10. Klubben har ingen deltagaravgift och är öppen för alla elever som vill göra sina läxor i skolan. Tiden kan lite ändrats när perioden byts. Inga anmälningar.

Skolmusik klubb

Ledare: Filippa Salo

Deltagare: Elever

Avgift:

Plats:  Musiksalen på högklassidan

Tid: .

Vi sjunger tillsammans sånger av olika slag, övar på att sjunga i kanon och i stämmor enligt deltagarnas önskan och nivå. Kören får tillfälle att uppträda vid något tillfälle, men uppträdandet är frivilligt.

Anmälning: Via FF anmälningsblankett

WAU åk 1-2

Ledare: Espoon Telinetaiturit

Deltagare: Elever i åk 1-2

Plats:

Tid: Torsdagar 08.00-09.00

Anmälningar:  https://info.suomisport.fi/

Avgiftsfri motionsklubb med låg tröskel. Alla anmälda är försäkrade av Esbo stad. Klubben är bara för skolans egna elever!

Praktiska råd

Elevens vårdnadshavare gör anmälan.

Om du är förhindrad att närvara vid första timmen, skicka e-post till klubbansvarig för att bekräfta ditt deltagande.

Fakturering av klubbavgifterna görs under hösten / våren respektivt. Fakturan skickas till den epostadress som kommer med anmälan.

Man kan hoppa på en klubb, som pågår hela läsåret, mitt under klubben, ifall det finns plats. Vi behåller rätten att ändra klubbar, priser och tider. Information kommer att ges ut på föräldraföreningens hemsida, facebook och via Wilma.

Föräldraföreningen erbjuder möjligheten att få nedsatt eller gratis deltagaravgift. För att få en nedsatt avgift (50%) eller en fri plats bör man skicka en skriftlig "ansökan" (lagstadff@gmail.com) där man motiverar behovet. Klubbansvarig behandlar ansökan konfidentiellt och ger beslut över epost.

Kontaktpersoner för klubbarna:

För mera information om klubbarna, kontakta lagstadff@gmail.com

Ifall av tekniska problem med anmälningsblanketten,
kontakta Maria Ehrnrooth, mariaehrn2014 at gmail.com.

Anmälningsblanketten hittar du här: (Klubbar som Föräldraföreningen (FF) ordnar):